Kranvatten på hotellen - yes!

Jag arbetar med utbildningar och konferenser och bokar därför många konferenslokaler runt om i Sverige.
Varje gång jag ser en Loka eller Ramlösa i kurslokalen blir jag så trött. Varför inte bara ställa in några kannor med friskt kranvatten istället för dessa flaskor??!!
Flera av de större hotellkedjorna har börjat servera kranvatten i kurslokalerna och till lunchen, bl a pga kundkrav. Eloge till er!
Det bästa jag har sett hittills var på
Scandic St Jörgen i Malmö. I konferensfoajén, där kaffet serverades, hade de flera kannor med vatten.  I varje kanna fanns det en frukt, i en var det jordgubbar, i en annan stjärnfrukter etc. Det såg så vackert och färgrannt ut! Hoppas att flera hotell och konferensanläggningar tar efter St Jörgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback