Jo Nesboe och Pontus Herin

Jag har hittat en ny bra deckarförfattare: norrmannen Jo Nesboe.
Har precis sträckläst hans 2 första böcker om Harry Hole: Fladdermusmannen och Kackerlackan.
Harry Hole är en alkoholiserad antideckare som löser fallen på lite annorlunda sätt. Den första boken utspelade sig i Australien och den andra i Thailand. Eftersom Thailand hör till mina favoritresmål var den boken extra intressant, då Thailands kultur, människor etc beskrevs på ett så bra och träffande sätt.

Under ledigheten har jag även läst "I Djursholm och Tensta kindpussar man varandra" av Pontus Herin. Den fick mig verkligen att fundera över mina egna åsikter och värderingar. Jag har aldrig varit i Tensta men har nog alltid haft åsikter om den delen av stan. Borde kanske åka dit och se hur det verkligen är. Men Pontus, som Djursholmare kan du aldrig bli klassad som en äkta Stockholmare :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback