Tuff dag

Igår var jag på en av mina bästa vänners begravning.
Hon hade haft bukspottskörtelcancer i drygt ett år och dog för 2 veckor sen.
Det var en riktig chock att se annonsen i DN. Jag hade ju pratat med henne bara någon dag innan hon dog.
Begravningen var i Katarina kyrka.
Det var mycket musik, en präst som hade varit hennes vän i 20 år, hennes familj och många vänner.
Prästen pratade om hennes lust att testa nya saker, att resa, att hela tiden se framåt, hennes kärlek till sin familj och Bajen.
Sen samlades alla på Kvarnen (Bajen-baren) där det serverades Gammeldansk, öl och sill. Snacka om att hon hade regisserat den här dagen.
Det värsta/bästa kom sen, när det visade sig att hon hade skrivit ett tacktal, som hennes syster läste upp.
Hon tackade sina barn och barnbarn, syskon och vänner. Alla fick en liten personlig hälsning. När hon tackade mig för alla glada skratt på våra golfrundor visste jag inte vad jag skulle ta mig till. Tårarna bara flödade.
Hon meddelade sin nya mailadress
[email protected] och ville att vi skulle hålla henne uppdaterad. Hon avslutade med att utbringa en skål för livet och så skålade vi i Gammeldansk.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback