Adventsfika och körrepetition

Tillbringade förmiddagen med att städa lägenheten. Det behövdes, hade inte "storstädat" på länge. Jag tvättade t o m fönstren.
Satte fram adventsljusstakarna, balkongljusslingan mm. Några lampor var trasiga så det blir till att skaffa reservlampor, suck. Förra året fick jag leta runt i flera affärer innan jag hittade en förpackning med lampor som passade till ljusslingan.

Jag tycker att det är så mysigt att svänga in på min gata och se alla ljusslingorna på balkongerna. Tack och lov är det ingen som har en blinkande slinga, dom kan man ju bli så trött på.

Förra året när jag tog en promenad i Hammarby Sjöstad såg jag en balkong som nästan fick mig att ramla ner i kanalen: det var tomtar som klängde på balkongen, ljusslingor, granar mm. Lite "too much" men den var klart sevärd, i alla fall en gång. 

På eftermiddagen var det adventsfika hos en kusin. Glögg, kaffe och pepparkakor. Mums! 

Sen åkte jag till kören. Vi hade ett extra rep inför konserten på torsdag. Förra veckan kände jag att jag hade för mycket att göra för att kunna öva in låtarna och tänkte därför inte vara med på konserten. Men det är så få altar som kan vara med så jag bestämde mig för att vara med ändå. Det kändes att jag inte varit på repet på några veckor, låtarna satt inte riktigt som de skulle :-)  Men jag vet i alla fall vilka låtar jag måste öva på så det blir kvällens uppgift....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback